tisdag 8 juni 2010

Hoze

Röd tilapia
Bläckfisk med basilika
Halstrad lax med olivsalsa
Kammussla med penslad shoyu
Sötvattensräkor med paprikasalsa
Hoze roll med majonnäs och frost flakes

Idag tog Lillan och jag ett närmare titt på Hoze, som ligger på Stigbergsliden 17.

José (ägare samt kock) tog emot oss, när vi steg in i den lilla restaurangen. Vi valde att sitta vid baren, och det var det enda valet vi gjorde, därefter fick José fria händer. Han ursäktade först att det har varit en dålig fiskdag, men att en liten avsmakning skulle han kunna ordna.

Avsmakningen var riktigt bra, bäst tyckte jag om bläckfisken, Hoze roll och halstrad ål (som jag inte har någon bild på). Bästa sushiupplevelsen i Göteborg, för min del. Rekommenderas varmt!

José var skolad i Spanien av en japansk kock. Han är ung och det lyser i ögonen på honom när vi pratar mat. Man hör verkligen hur passionerad han är i det han gör och hur hungrig han är på att dyka djupare in i det japanska köket. Jag önskar honom all lycka med Hoze, och hoppas att fler göteborgare vågar bryta mönstret och bojkotta supersize sushi, samt ge nya och innovativa smaker en chans.

Ett nästa möte är redan bestämt. Sugoi!

7 kommentarer:

  1. Jag vill, jag vill!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt!!Skönt med riktig sushi upplevelse i Göteborg igen!Måste hinna det innan jag åker!!

    SvaraRadera
  3. Sushi outside the box!yeah baby!

    SvaraRadera
  4. Kenneth, kom till Göteborg! =)

    Chris, jag är på! ;)

    SvaraRadera
  5. Dags och komma, fått in lite exklusiva grejjer ;) Gärna skicka ett mess några dagar innan bara.

    //HOZE.

    (Aegistance@hotmail.com)

    SvaraRadera
  6. Åh, vilken trevlig överraskning!

    Grymt, ska planera in ett besök snarast möjligt. Jag hör av mig!

    //Erica

    SvaraRadera