torsdag 14 januari 2010

el Bulli

Världens bästa restaurang! Framröstad av en jury, bestående av fler än 800 kockar, kritiker och matskribenter. el Bulli ligger i Girona, Spanien, och drivs av Ferran Adrià.

Jag har nu precis skickat in en förfrågan om bordsreservation. Att boka bord på el Bulli är inte lätt, det sägs att upp mot 1.5 miljon människor köar för att få bord. Det är en sittning per kväll, för bara 50 gäster, och dem har endast öppet från juni till december. Bokningen skickar man in fram till mitten av januari, därefter sorteras bokningen och en lottning kommer då att ske. Det här skulle vara mitt ultimata restaurangbesök. Har i flera år velat besöka el Bulli. Så håll tummarna för mig!

5 kommentarer:

  1. Oh vad gott det ser ut!!
    Kan du inte ta med mig dit?

    SvaraRadera
  2. Jag vill oxå!!!
    Hur skickar jag en förfrågan? Kan man inte bara skicka in tusen ansökningar och öka sina chanser ;O) Hahahha.

    SvaraRadera
  3. Skicka ett mail till; bulli@elbulli.com

    SvaraRadera
  4. De var faktiskt hos oss på Nodee nångång i våras, de var 8 pers. Restaurangchefen&køkschefen førsøkte smiska till en bordsreservation men de var stenhårda... sa att ALLA måste ta samma væg=via nætet...
    De sa att det halvåret de inte har øppet så åker de værlden runt och æter på andra bra restauranger, få inspiration, vældig proffsiga!

    SvaraRadera