måndag 31 maj 2010

Jean Georges

Amuse-bouche
Tonfisk med avocado, pikanta rädisor och ingefärsmarinad
Sashimi med öringsrom, pepparrot och wasabi
Karamelliserad kalv, blomkålscréme, kumquats med Chartreuse
Garden - sockerärtsglass, björnbär, mochi och chokladcremeux
Rhubarb - rabarbersoppa med mango, rabarber och honungstartelette
Marshmallows
Praliner
Rabarbermacarons

Jean Georges är flaggskeppet i Jean-Georges Vongerichtens imperium, och har erhållit 4 stjärnor från New York Times och 3 stjärnor från The Michelin Guide.

Köket är franskt, och maten är fenomenal, en fröjd för både ögat och gommen. Rätterna kommer ut i form av små konstverk. Himmelskt gott! Rekommenderas!

Klientelet bestod av affärs-män/kvinnor och äldre par. Mitt sällskap och jag, var utan tvekan de yngsta i hela restaurangen.

Restaurangen tar endast emot gäster med bordsbokningar.

4 kommentarer:

  1. Ser att du har ett ring på fingret.ohh Grattis!
    Får man se en närmare "bild" på ringen..=)

    Grym blogg!

    //Viktoria

    SvaraRadera
  2. Vad söt du är! Tack snälla! Imponerande observant, måste jag tillägga!! ;)

    Kram.

    SvaraRadera
  3. En Tiffany ring! Kissie är så gullig. Lyckost.

    /Anna

    SvaraRadera
  4. Jag antar att det är bror min som har kvittrat i ditt öra. ;)

    Hoppas tentan gick bra! Vi ses!

    SvaraRadera