torsdag 22 juli 2010

Macarons

Arnaud Delmontel
Perfekt textur och lagom söta. Mums!
Jean-Paul Hévin
Pierre Hérme
Ladurée
Omåttlig populär! Kön till Ladurée.
(Ladurée London)

Det är ingen hemlighet att jag älskar macarons, och i Paris passade jag på att köra en avsmakning. Ladurée har alltid varit en favorit, men nu har jag hittat en som jag personligen tycker är snäppet bättre än Ladurée, nämligen Arnaud Delmontel.

Jag gick även till Sadaharu Aoki, men de hade stängt för renovering. Jag blev så besviken, hade verkligen sett fram emot besöket. Hade även velat besöka Gérard Mulot, men hann aldrig dit.

Här har ni min rankning av de olika ställena:
1. Delmontel
2. Ladurée
3. Pierre Hérme
4. Jean-Paul Hévin

2 kommentarer:

  1. Pierre Hérmes bara 3:a? jag som hade så stora förhoppningar. Ser väldigt stora ut

    SvaraRadera
  2. Ja, det hade jag med. PH var den mest innovativa, ex. jordgubb och wasabi. Men Delmontel och Ladurée var lite lite bättre. =)

    Men nu handlar det bara om macarons, jag tror absolut att PH är bättre än Ladurée gällande andra bakverk.

    SvaraRadera