torsdag 20 januari 2011

La Glace


La Glace är Danmarks äldsta konditori, det har varit verksam sen 1870. Lokalen är mysig och gammaldags inredd, man märker att de håller hårt på sina gamla traditioner. Vilket jag personligen tycker är helt lysande! 

Jag beställde en tårtbit och en varm choklad. Servitrisen kom med min tårtbit och varm choklad. Nu ska ni få höra, jag fick först en tom kopp, och på assietten noterade jag en dessertgaffel! Det är verkligen inget man ser varje dag. Älskar dessertgafflar, så underskattade! Därefter lade servitrisen ner en liten tillbringare med den varma chokladen och slutligen en liten skål med perfekt vispad tjock grädde. So old school, and I love it! Jag blir alldeles lyrisk när jag skriver om sådana här ställen.

Ett fikaställe med goda bakverk i gemytlig miljö, ett måste mina vänner! 

La Glace
Skoubogade 3
Köpenhamn K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar