tisdag 9 februari 2010

Feskekörka

Feskekörka
Lunch på Restaurang Gabriel
Mitt trevliga sällskap beställde en varm räksmörgås med mos och champinjoner.
Själv, beställde jag en väldigt god och krämig fisksoppa.
Bohusbuffé för 355 kr.
På väg till Kaserntorget.

Feskekörka är en av Göteborgs mest kända kulturattraktion, här erbjuds färsk fisk och skaldjur över disk. En samlingsplats för fisk- och skaldjursälskare.
Jag älskar marknadsplatser, det finns inget bättre än att gå till restauranger, där dem får färska råvaror inom några meters avstånd.

Restaurang Gabriel är en av två restauranger i Feskekörka. Restaurangen ligger en trappa upp, vilket ger fantastisk utsikt över marknadsplatsen. Otrolig god mat och trevlig personal. Här skulle jag kunna sitta i flera timmar. Rekommenderas varmt!

2 kommentarer:

  1. Tack för trevlig lunch och shopping. Skorna blev en succé, dock hade bebisen lite stora fötter, men jag hoppas att de passar senare ändå... Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Vi får göra om det snart igen. Skorna var hur söta som helst. Jag har faktiskt en kompis som ska föda om ca 2 månader, vad säger du, tror du att hon tycker om mini-converse? ;)

    SvaraRadera