måndag 15 februari 2010

Thörnströms Kök

Champagne, pata negra och oliver
Ostron med hemgjord ketchup
Brioche, olika surdegsbröd, ciabatta med polenta och knäcke med kummin
Inkokt röding med pepparrotscrème och forellrom
Vaktel med selleri ecresse, selleri crudité och bakade smålökar
Granbarksost med inkokt selleri och enbärsrostade macadamianötter
Blodapelsinssorbet och kanderad rosenblad
Vit chokladmousse, hallonsorbet och champagnegelé

Vilken middag! En fröjd för gommen. Mitt första besök på Thörnströms, men absolut inte sista. Nästa gång ska det bli dessertavsmakning. Tack och på återseende!

7 kommentarer:

  1. Vem var du där me?

    SvaraRadera
  2. Kenneth, kom hit, så kan vi äta oss igenom Håkans dessertmeny.

    SvaraRadera
  3. Jag kommer, jag kommer... i maj. Kan du inte komma till HK istället, puuuurrrleeeese? ;) Behöver nån att testa restauranger med. Det finns så många jag vill testa, men det är svårt att få med sig folk.

    SvaraRadera
  4. Kenneth, jag vill, jag VILL! Jag förstår vad du menar! Vi får enkelt planera en HK-resa ihop, kanske ngn gång nästa år. Eller om du kan, åk inte hem förrän i slutet av juli! ;)

    SvaraRadera
  5. siiighh, jag vet... Nästa år drar vi på en matresa genom hela Asien. Börja leta restauranger och spara pengar nu =)

    SvaraRadera
  6. Matresa, vilken lycka! Min lista, den är lång. :) Ha nu så kul i Kina, och ät för mig med! Kram

    SvaraRadera