tisdag 20 april 2010

:And There Was Light

Utställningens stora kronjuvel är denna lilla nyupptäckta tavla, La Bella Principessa, av Leonardo da Vinci.
Efter utställningen åkte jag till Mahogny på Skånegatan och mötte upp Lillan. Jag beställde en kopp grönt te, och vad jag fick, kan ni se på bilden nedan. Koppen var fylld med teblad och lite vatten. Not good, not good at all! Jag antar att te inte är deras grej, men kaffe kan de.

Det är verkligen kul att ett sådant stort event hålls i "lilla" Göteborg. Jag uppmanar alla att gå och se den här utställningen, och stöd kulturlivet i Göteborg.

Det var rätt många orginalverk av de tre stora renässanskonstnärerna, och reproduktioner av bland annat, Nattvarden, Davidstatyn, takvalvet i Sixtinska Kapellet, Skolan i Aten och många fler.

En otrolig intressant utställning. Bara en sådan sak att Leonardo, Michelangelo och Rafael, samlade under samma tak, är definitivt värt ett besök!

2 kommentarer:

  1. hur vet du att dem kan kaffe när du inte får smaka?

    SvaraRadera
  2. Hahaha.. Mitt sällskap sa det till mig. Du är alltför söt du!!

    SvaraRadera