lördag 17 april 2010

Hamburg

Ma po tofu
En väldigt stark biffrätt med alldeles för mycket chili.
Fisk, tofu, chili bönsås och chili
Godaste rätten! Silkeslen tofu och fisken smälte i munnen.
Wokad vattenspenat
Den enda tallriken utan chili, jag själv åt mer än halva tallriken.
Sidfläsk, murklor, grönsaker och chili
Älskar sidfläsk! Enough said!
TeckenstorlekMin frukost. I Hamburg serveras frukosten fram till kl. 15, alla dagar!!

Vi kom sent till Hamburg och hamnade på Restaurang Shudu. Maten är från Sichuan, vilket betyder kryddigt och starkt. Jag, som är lite klen när det kommer till stark mat, blev lite orolig när jag tittade igenom menyn. ALLA rätter innehöll chili! Vi beställde in maten, men med mindre chili, i den mån det gick. Och vilken middag!! Det var fantastiskt gott och grymt starkt! Jag förstår nu varför så många anser att det sichuanesiska köket är det bästa i Kina.

Tyvärr fick jag inte utforska staden, då vi åkte direkt efter frukosten. Men min sammanfattning av staden är att det är en caféstad. Det kryllade av caféer och konditorier. Får jag chansen skulle jag absolut komma tillbaka. Hamburg är en väldigt fin stad.

2 kommentarer:

  1. Oh, food delicious food.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du kan komma hem nu. ;) Vi kan samla ihop ett gäng på en road trip genom Europa? :D

    SvaraRadera