tisdag 1 februari 2011

Dim Sum

 
 
 
  

Jag fick nys om detta ställe för några veckor sedan. Och igår gick jag dit för att ta en närmare titt på Göteborgs enda dim sum-restaurang. Jag räknar inte med Peacock och Hello Monkey, för nu är det den traditionella dim sum som jag tänker på. 

Detta ställe ägs av ett par som verkligen brinner för det de gör. För ni ska veta att det krävs så otroligt mycket tid att förbereda inför varje öppning. Speciellt om det är bara två som jobbar. Det är mannen som är kock och frun står för servicen.

Maten var helt ok och väldigt billigt. Mer kan jag nog inte säga om maten. Men det som jag fastnade för med det här stället är nog parets kärlek till mat. För mig är det ett stort plus!

Dim Sum
Gamla Tuvevägen 20
Göteborg / Hisingen
Tel: 031 - 23 43 83

9 kommentarer:

  1. Har varit där och ätit två gånger den senaste veckan. Att kunna hitta riktig dim sum i Göteborg. Det är något jag längtat efter i många år.
    Kvalitén är utmärkt. Är bara van vid dim sum från Singapore och London, men de rätter jag ätit hittills mäter sig med dom bästa jag ätit innan. Hittills har vi dock bara provat Siu Mai, Hakau, Char siu bao, Chee chong fan med räkor, pai gwat (Revben i black bean sauce) och allt har varit jättegott.

    Detta är ett ställe att gå och äta på mer än 1 gång.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har också längtat efter ett riktigt dim sum ställe i Göteborg. Älskar dim sum!

    SvaraRadera
  3. å jag Erica...
    Jag älskar Dig!

    SvaraRadera
  4. hej

    skulle du kunna förklara vägen dit för mig? har letat men sluta med hamnar i nåt konstig stället
    :( vilken hållplats är närmaste till den ?

    snälla snälla!!!!

    SvaraRadera
  5. Hej,

    Gå av på Vågmästareplatsen. Följ Gustaf Dahlénsgatan, när du kommit till Färgfabriksgatan (tredje tvärgatan), svänger du till höger. Restaurang Dim Sum ligger i hörnet av byggnaden.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  6. hej

    jag är ägare på den dimsum restuarang. jag undrar om det går bra att använda dina bilder på min hemsidan?

    mvh

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Kul att du hittade hit. Javisst kan du göra det!

    Mvh,
    Erica

    SvaraRadera
  8. hej!

    tack så mycket! jag tycker att du hade tagit fina bilder, kommer gärna hit flera gånger!

    mvh
    Benni

    SvaraRadera
  9. Tack så mycket!

    Det ska jag göra! Det var ett tag nu sen sist.

    Mvh,
    Erica

    SvaraRadera