tisdag 1 februari 2011

Tim Ho Wan

 
 粉果
'
 酥皮叉燒包
 
 豬潤腸粉
  

Nu när jag ändå har skrivit om dim sum, kan jag lika gärna fortsätta med det. Jag var på det här stället under mitt senaste HK-besök. Utan tvekan billigaste michelin-restaurang jag har varit på, under 250 kr för två personer!!

Tim Ho Wan är ett litet dim sum-ställe i Mong Kok, och har erhållit en michelin-stjärna. Stället är så populärt att man måste vänta över 2.5 timmar för att få bord, och de har ingen bordsreservation. Man måste alltså gå dit och hämta en köbiljett.

Maten var ljuvligt god! Speciellt deras 酥皮叉燒包 (Char Siu Buns), 粉果 (Fun Gor) och 腸粉 (Rice Rolls).Om det var värt att vänta över 2.5 timmar? Absolut, men kanske bara en gång! (Eller två/tre ggr?! ;)

Tim Ho Wan
2-20 Kwong Wa Street, Mong Kok
HONGKONG

Mitt råd är att man går dit och hämta sin köbiljett, därefter lite shopping i Mong Kok, efter två timmar går man tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar