onsdag 2 februari 2011

Lonesome Runners

  

Jag har varit medlem i Lonesome Runners sedan klubben startades år 2009, och jag skäms att medge att jag inte har sprungit en enda meter sedan flera år tillbaka, och nu pratar vi om mer än 4 år!! Men idag tog jag stolt på mig klubbjackan och begav mig ut på en liten runda. 4 km blev det, och jag kan säga att första kilometern var riktigt jobbig! But I did it! Jag ska försöka springa minst 2-3 ggr/vecka. Då kör vi!

Lonesome Runners
Beskrivning:
Det är ett ensamt jobb.
Det kan vara tråkigt. Det är hårt uppför. Alldeles för lätt utför. Det är kallt om händerna ibland medan svetten rinner. Det är monotont. Det gör ont.
Precis så, som ska det vara.
Helt grymt.

Team Lonesome Runners kan vara din enda vän i spåret - eller på löpbandet. Vare sig du joggar eller löper fyra meter eller fyra mil om dagen.
Här mäter vi hälsenor, skryter om våra pb, dåliga knän, skador, tipsar om tävlingar, nyfunna löparstigar, snackar dyra klockor, åtsittande utrustning, fibrer, tjatar om varför löparskor är så fula, ältar hamburgar-uppladdningar, mentala knutar och härdsmälta.

Vi tävlar mot/för oss själva, mer än mot/för någon annan. Vi är mer en ständig rörelse än en klubb, men när vi vill är vi en klubb som kan tävla mot andra klubbar.

Det är här vi kan jogga ner och uttrycka fysisk eufori tillsammans och utan att behöva umgås.
Och hetsa varandra.

Medlemmar i Lonesome Runners får springa i klubbens namn. (Helt ensamma om dom vill).
Medlemmar i Lonesome Runners behöver aldrig mera vara ensamma.

Då kör vi.

3 kommentarer:

  1. Heja heja heja!!! Stolt over Dig! Sagt & gjort!

    SvaraRadera
  2. Kapten Lonesome9 juli 2011 kl. 09:10

    Snyggt! Hur gick det med träning nummer 2? :-)
    /Kapten Lonesome

    SvaraRadera